Κ. Ταχτσής – Τα ρέστα

22368656_1473246509391505_443886412_o

Ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο με το ύφος του Ταχτσή που εγώ αγάπησα κάποτε με το «Τρίτο στεφάνι». Έχουμε αναπόληση της παιδικής του ηλικίας και της δύσκολης σχέσης με τη μητέρα του, τη γιαγιά του και τον ανύπαρκτο πατέρα. Αφορμή ένα περιστατικό της παιδικής του ηλικίας, μερικά ρέστα που του κλέβουν στο δρόμο τα παιδιά και το βίαιο έπειτα ξέσπασμα της μητέρας του. Ο συγγραφέας θυμάται τον φόβο που είχε και την συνεχή επιφυλακή του μήπως φάει ξύλο απ’την μαμά και μετέπειτα απ’την γιαγιά. «Ακόμα δεν έγινα άντρας, ακόμα χαζεύω στο δρόμο κοιτάζοντας τα παιδιά, ακόμα μου κλέβουν οι αλήτες τα ρέστα. Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη τιμωρία σου». Έχει μια ψυχαναλυτική διάθεση σε όλα τα πράγματα που έγιναν στην παιδική του ηλικία, πως επηρέασαν τη σκέψη του, την ομοφυλοφιλική του φύση, την σχέση του με τους άλλους ανθρώπους. Όλα για τον αφηγητή ξεκινούν απ’την κακή σχέση με την μητέρα του και απ’την τόση βία που υπέστη.

Κυριαρχούν δύο χώροι, ο κλειστός και ο ανοιχτός. Ο κλειστός είναι αυτός του σπιτιού (της μαμάς και μετά της γιαγιάς) όπου ανακαλεί τα περιστατικά βίας, εμποτισμένα με τον απόλυτο φόβο. Ο εξωτερικός χώρος, έχει σχέση με την ομοφυλοφιλία του και τις περιπτύξεις του. Στο τέλος κάνει μια απολογία προς τη μητέρα του, λέγοντας πως δεν μπόρεσε ποτέ να την καταλάβει, τώρα όμως κατανοεί την συμπεριφορά της και τα βίαια ξεσπάσματα. «Οι γυναίκες εξουσίαζαν τα βρεφικά, παιδικά κι εφηβικά μου χρόνια σαν απόλυτοι μονάρχες. Όταν έκανα την Οκτωβριανή μου επανάσταση δεν τις εξόρισα απ’τη ζωή μου. Τις αποκεφάλισα. Κι από τότε ζω μόνο και μόνο για να έχω τύψεις».

Είναι ένα βιβλίο που αγάπησα απ’τις πρώτες σελίδες, γιατί μου θύμισε τις ωραίες αναμνήσεις που μου άφησε το «Τρίτο στεφάνι». Το συνιστώ ανεπιφύλακτα, κυλάει πολύ εύκολα, άλλοτε ευχάριστα, άλλοτε αφήνει μια στεναχώρια και λύπη.

Απ’τις εκδόσεις Εξάντας.

Να έχετε μια υπέροχη Κυριακή!

One thought on “Κ. Ταχτσής – Τα ρέστα

Σχολιάστε

